20 Şubat 2018 Salı

MEYDAN OKUMA 30. GÜNE ÖZEL VE ALTIN KÜRE ÇELINC 1 FİLM


Motifler 30 günümün kanıtı olarak duruyor karşımda. Şimdi daha da çok sevmeye başladım gelecek kış altında ısınmayı planladığım battaniyemizi. Çünkü hangi motife baksam o gün neler oldu, hangi şarkıyı dinledim ya da hangi şehirdeydim görebiliyorum. İşte o yüzdendir ki, en başta demiştim. İyi şeyler düşünün motifleri yaparken diye :) İyi düşünün iyilik ısıtsın sizi gelecek kış...



Bazen kendimi, bir koşuya başlamış gibi hissediyorum. Her gün bir ya da iki kişi yanıma katılarak, çoğalıyoruz bu yolda. Bazen birşeyleri değiştirebilmek için de birlik olmak gerek aslında.
Neden olmasın, belki bir gün öyle bir meydan okuma buluruz ki, çok güzel şeylere vesile olur.
Hep bir hayaller hep bir düşünceler :) Neden olmasın ki ?

Onun dışında buralar bahar gibi, hatta ağaçlarda tomurcuklar var. Normal değil, herkes seviniyor ben de seviniyorum tabii ki, baharı kim sevmez ki ?  Ama peki ya kutup ayıları ne olacak ? Onları da düşünüyor musunuz ? Karbon ayak izimizi ne kadar azaltmaya çalıştık mesela bugün ?
Hiç değilse bugün şöyle bir karar ver ve plastik poşete hayır de!! Bez torbanı heryere taşı, çevrende 3-4 kişiye bez torba kullanmasını söyle, onlara örnek ol mesela.
Çocuklar ne kadar önemli onu konuşuyoruz da o çocuklara nasıl bir dünya bırakıyoruz onu hiç konuşmuyoruz...

Meydan okuma gündem özel gibi oldu bu yazı.

Neyse gelelim diğer başlığa; Altın Küre Çelınca Call Me By Your Name ile geri döndüm. Güzel bir filmle geri dönüş yapmışım da haberim yokmuş.


Filmin atmosferi, renkleri, güneş ışığı, güzel İtalya havası ve kayısılar çok hoşuma gitti. Severek izlediğim, güzel bir aşk hikayesiydi. En çok sevdiğim karakter Elio'ydu ve çok başarılıydı.
Heykellerin kusursuz vücudu ile gerçek insan vücüdu arasındaki geçişler etkileyiciydi. Görüntü yönetmenini de sevdim. Bir de filmin başlarında, Elio yalnızken çalan müziğin, biri geldiğinde kesilmesi de hoşuma giden detaylardan oldu.

Filmde beni en etkileyen sahne, sonlarda babasının Elio ile konuştuğu sahneydi. Ne de güzel söyledi babası ; "yaralarımız daha hızlı iyileşsin diye kendimizi hırpalayıp dururuz"

Bu arada filmde çalan şarkı da Oscar adayı, ben sevdim dinlemek isterseniz linki yazıyorum.

Sufjan Stevens - Mystery of Love 

Son olarak belki alakasız ama, filmi izlerken Blue is the warmest color geldi aklıma. O da güzel filmdir, izleyin bence.

Ihlamur kokulu günler
Sevgiyle ve sanatla kalın..





20 yorum

  1. Call me by your name'e ben de bayıldım, süper bir aşk filmi. Sufjan Stevens zaten severiz :). Ben yönetmenin müzik kullanımını bazı sahnelerde yanlış buldum ama onu da görmezden geldim :). Film çok güzeldi çünkü çok sevdim. Bana da film The Weekend'i hatırlattı, onu da izlesen seversin gibi geldi :).

    Kesinlikle, havalar çok çabuk ısındı diye seviniyoruz ama yazın bu sıcak bizi anormal bir şekilde etkileyecek. Bez çanta kullanmayı ben çok seviyorum :), elimden geldiğince de plastik poşet kullanmamaya çalışıyorum. Hatta amerikan bezi bulursam kendim yapıp süslemek istiyorum :).

    Böyle işte, yine yazını okumak fotoğraflarına bakmak içimi açtı, filmin renkleriyle blogun renklerinin uyumu da süper :). Öpüyorum seni çok çok <3.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Weekend filmini duydum ama izlemedim, ilk fırsatta onu da izleyim.

      Harikasın sen, şahane olur kendi yaptığın bez çantayı süslemek. Bak yapalım bunu:)

      Çok teşekkür ederim canım Mübeccel, bol bol öpücükler sevgiler

      Sil
  2. Güzel bir film gibi ama izlemeden bir şey diyemem, teşekkür ederim öneri için :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel hayalleri içinde barındıracak,anıları biriktirecek bir battaniye olacak inşallah:)
    Filmi de merak ettim,aydınlık filmler çok hoşuma gider:)
    Teşekkürler Ezgi:)) sevgiler 💕

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım hikayelerle dolu bir battaniye olacak:)
    filmleri not aldım izleyeceğim.

    YanıtlaSil
  5. Ay 30 gün oldu mu? Zaman ne kadar çabuk geçiyor.

    YanıtlaSil
  6. Senin yazılarını okumayı özlemişim Ezgi. :) Şu battaniyenin bitmiş halini sabırsızlıkla bekliyorum. Ayrıca örmenin seni bu kadar mutlu etmesi ve etrafına da saçtığın bu mutluluk beni her geçen gün daha da etkiliyor. Bu yüzden ben de örmeye başlamak istiyorum. :) Şimdilik nasıl yapacağımı bilmiyorum. Eğer senin takip ettiğin, anlatımını kolay bulduğun bir blog ya da sayfa varsa benimle paylaşır mısın? O kadar hiçbir şey bilmiyorum ki, eli ilk defa kalem tutmaya başlayacak çocuklar gibiyim şu anda. Ama ısrarla o kalemi tutmak istiyorum.

    Bahsettiğin iki filmi de çok severim ben. Bana çok şey anlattığını düşündüğüm, çok keyifli ve aynı zamanda hüzünlü anlara tanık olmamı sağlayan filmlerdi. Senin de beğenmiş olmana sevindim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Roro'cum, hoşgeldin buralara :) Ah ben de nasıl merak ediyorum bir bilsen, örgü konusunda iyi gaza getiriyorum desene :) Ben sana güzel bir email hazırlayım bu konu hakkında, daha detaylı olur hem linkleri falan da atarım olur mu ?

      Güzel filmler kesinlikle :)
      Sevgiler

      Sil
    2. Ay inanılmaz mutlu olurum Ezgicim :) Düşün yani, daha hangi tığı, hangi ipi seçmem gerektiğini dahi bilmiyorum. Bunları öğreten, gösteren kişileri ya da linkleri bana atsan bile çok çok bilgilendirici olur. Çok da uğraştırmak istemiyorum ama seni, hele vaktini almayı hiç istemem. Sen, sana en kolay gelecek şekilde birkaç ipucu versen şahane olur zaten. :)

      Kocman sevgiler benden. :)

      Sil
  7. filmin görseline bakınca yaz tatili ihtiyacım gelmiş onu farkettim.....

    YanıtlaSil
  8. Aşk filmi izlemeyeli çok olmuştu.
    Yazıların, görsellerin sıcacık.

    YanıtlaSil
  9. Başladığımız battaniye kesinlikle çok farklı bir iş olacak, her bir motifin hikayesi var, öylece örülmemiş yani. Ben 30 farklı motiften sonra kendimde birşeyler uydurmaya başladım, daha ilerleyen zamanı merak ediyorum, kaldı 170 :) filmleri merak ettim umarım fırsat bulur ve izlerim sevgilerle Ezgicim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım, kesinlikle katılıyorum. İnsanın aklına bir sürü yeni fikir geliyor değil mi ?
      Ben de bir tane kendi uydurma motifimi yaptım..Tığ işi konusunda çok geliştiriyor bu meydan okuma :)
      Sevgilerimle

      Sil
  10. Çok teşekkür ederim :) Sevgilerimle

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.