19 Şubat 2018 Pazartesi

"200 DAYS OF GRANNY SQUARE" 23.24.25.26.27.28. GÜN VE 7 KONUK



Şu sıralar bazı haberlerin devamını okuyamıyorum, kalbim ağrıyor. Bu hayattaki tek umut olan çocukları düşündükçe canım acıyor. Ne zaman bu kadar pislendi insanlar ?
Ne yazsam, ne söylesem içimdeki kızgınlığı alamaz.

Daha da karanlığa batmadan aydınlığa çıkalım artık. Neşeli çocuk sesleri kaplasın bu ülkeyi, hayvanlar hiç zarar görmesin, çünkü onlar karşılıksız sevginin kelime anlamı. İnsanlar birbirine kötü bakmasın artık. Dilek olmamalı bunlar ve bu kadar zor olmamalı.

Karanlığa karşı renklere sığınıyorum bu günlerde.


Eğer beğendiğiniz olursa motiflerin tariflerinin linklerini ekledim. Bugün 29. gün ama motifi akşam yapacağım bir sonraki yazıya kaldı o yüzden.

Unutmadan birşey daha söylemek istiyorum. Motiflerin göbekleri hep birbirinden farklı boyutlarda oluyor ancak ben ilk yaptığım motifi baz alarak hepsini 11.5 x 11.5 santimetre olacak şekilde büyütüyorum ki sonunda birleştirirken zorlanmayım. Yani anlayacağınız genelde motiflerin son iki sırası benim fikrim oluyor.








23. gün : Sunburst Afgan Square 

24. gün : adı yoktu Mars'tan esinlendim renklerinde adını "Mars" koydum 

25. gün : İsimsiz 

26. gün :  Lydia crochet square 

27. gün : Jack crochet square 

28. gün : Agnieszka Strycharska - Klasik ve Modern Tığ İşi Projeleri 

Gelin konukları tanıyalım;

Meral'in motifleri 

Sevgili @neşeyumagım şöyle yazmış;

"Merhaba ben Meral ev hanımıyım. En sevdiğim yemek ıspanak, sevdiğim renk sarı. Bu hayatta değiştirmek istediğim kalbi kötülükle katılaşmış herkesin kalbine sevgi vermek olurdu galiba. Kendimi üç kelime ile anlatmak; çocuklarım, iplerim, . Bu projeye katılmama en çok arkadaşlarımın etkisi var."


Güldem'in motifleri 

Sevgili @mutlu_guller_atolyesi ise şöyle tarif etmiş kendini; 

"Merhaba sevgili Ezgi, ben Güldem. Kimya Mühendisiyim ama tam zamanlı anne ve ev hanımıyım. Patatesle ya da patlıcanla yapılmış her yemeği severim. Aslında bir sürü yemeği severim ya da kısaca yemeyi severim demeliyim. Renklerden en çok kırmızıyı ve moru severim. Eğer yapabilseydim insanların içindeki kötülüğü yok ederdim çünkü bence kötüler böyle güzel bir dünyada yaşamayı haketmiyor. Sanırım ben; yardımsever, duygusal ve biraz da espirili ama aynı zamanda inatçı, mükemmeliyetçi ve biraz da kararsız biriyim. Hergün yaptığımız farklı farklı motiflerin koca bir battaniyenin parçaları olacağı gibi benim de farklı farklı kişilerle aynı projenin bir parçası olacağım fikri beni heyecanlandırdı ve bu yüzden bu 200 günlük macerada ben de yer almak istedim. Bütün arkadaşlarıma keyifli örgüler diliyorum ve sevgilerimi sunuyorum. Teşekkür ederim."



Gülay'ın motifleri

Instagram'da kendinisi @gulaycee olarak biliyoruz. Gelin tanıyalım sevgili yol arkadaşımızı; 

"Merhaba Ezgi, adım Gülay (gulaycee) ben bir göçmen kızı ve  pomak geliniyim. Yemeklerden ziyade tam bır pasta börek asığıyım yapmayı da yemeği de çok severim. Mavi ve gri tonlarına ayrı bir sempatim vardır. Ev hanımıyım, ailem herşeyim. Projenin rengarenk oluşu, farklı motifler ve güzel arkadaşlıklar beni çeken yanı bu oldu. Paranın gücünü yok etmek isterdim eilmde olsaydı.
Sevgiyle kal iyi ki tanıdım seni."




Ülkü'nün motifleri

Sevgili @hanmadebyulku ise  şöyle yazmış;


"Adın nedir, eğer cevaplamak istersen işin? İsmim Ülkü, Almanya’da yabancılar dairesinde çalışıyorum. En sevdiğin yemek ve renk? Hiç yemek ayırt etmem ama ıspanaklı böreği çok severim. Senede 2-3 defa canım ablam yapar benim için :) En sevdiğim renk turkuaz. Sana bir şeyleri değiştirme gücü verselerdi bu hayatta ilk değiştirmek istediğin ne olurdu ? Tüm kadınların istedikleri eğitimi almaları için maddi ve manevi imkan verilmesini isterdim. Çünkü eğitimli annelerin yetiştirdiği çocuklar lazım bu dünyaya. Kendini 3 kelime ile anlatabilir misin? Sabırsız, kafası genelde dağınık, örgüsüz hayat düşünemeyen biri (daha çok 3 cümle oldu :) ) Ve son olarak bu projede seni etkileyen ne oldu ? Birlikte yapılan projeleri oldum olası çok sevmişimdir. Biri hadi desin diye bekledim, o da senden geldi 😁  Çok kolay ikna olurum, bu da bir  başka özelliğim :) Bir de ne kadar dayanabileceğimi denemek istedim. Bir kaç arkadaşımı da katılmaları için ikna ettim, şimdi daha da zevkli bir hale geldi bu etkinlik benim için."



Mineden merserize'nin motifleri

Instagramda @minedenmerserize olarak tanıyorum onu, şöyle tanıtmış kendini;


"Merhaba Ezgi, Ben nerdeyse 4 yaşından beri Ören 11 yıllık öğretmenim. Edebiyatı ve özellikle çocuk edebiyatını çok severim biraz ara versem de 2. Ünv olarak edebiyat okuyorum. Biri evde biri karnımda dolaşan iki uzun kuyruklu Farenin annesiyim 😉En sevdiğim yemek tokat yaprak sarması ile Karadeniz ve Gürcü mutfağı yemekleridir😋En sevdiğim renk; eskiden sorsan mavi derdim yaş aldıkça tüm renkleri sever oldum. Dünyayı değiştirecek olsam insanların içlerindeki hırsı ve aç gözlülüğü yok etmek isterdim ki sömürü ve savaşlar bitsin. Çocuklar daha fazla kaybetmesin 😔Bu projede beni en çok farklı farklı motif yapmak cezbetti özellikle ayran gönüllü tarafıma çünkü bi yarım işi daha kaldıramayacaktım🤪 Doğuma kadar da size eşlik etmeyi düşünüyorum. Ha bi de senin güzel bi enerjin olduğunu da.... sevgi ile kal"


c2224'ün motifleri

Onu @c2224 olarak tanıdım, kendini şöyle anlatmış; 

"Sosyal medyada C2224 olarak anılmak isterim. 
Kimya Mühendisiyim. Yemeklerden  Izgara köfteyi, renklerden Kırmızıyı severim. Hayatta ilk değiştirmek isteyeceğim şey ; insanların aralarındaki ilişkilerde ayrımcı davranmalarını önlemek. Hepimiz insanız bunu unutmamalarını sağlamak isterim. Kendimi  3 kelime ile anlatmak istersem Dürüst ,Vefalı ve Çalışkan olduğumu söylerim. 
Bu projede ulaşılacak bir hedef olması ve sonunda somut elde edilecek bir ürüne dönüşecek olması beni etkiledi . KADIN emeğinin doğru yönlendirilmesi her zaman ilgimi çekmiştir. Ve bu motiflerle ilgili doğru yönlendirme yaparak kadın istihdamına katkıda bulunmak için gayret sarfediyorum.Böyle bir girişimde bulunduğunuz için sizi kutlarım.İlginize teşekkürler."



Nilgün'ün motifleri 

Bugünün son konuğunu tanıyalım şimdi;

"Merhaba ben Nilgün @nilgunvehobi . Üniversite mezunu ve memurum. Her rengi severim özellikle mor rengin her tonunu ve mavi 😊. Üç çocuk annesi olarak yemek ayırt etmem ama özellikle kısır ve tatlılardan künefeye bayılırım. Bir şeyleri değiştirme gücüm olsa ilk aklıma gelen çocuk istismarını engeller mutlu huzurlu olmalarını sağlardım. Sakin, mutlu biraz da duygusal biriyim. 

200 gün ve her güne bir motif fikri bana çok cazip geldi kendimi motif yaparken buldum. 
Teşekkür ederim, sevgiler ... " 




Devamı çok yakında...
Sizleri tanıdıkça çok daha zevkli oluyor bu proje.
İyi ki katıldınız, renklendirdiniz.
Sevgiyle kalın.








12 yorum

  1. içimi ısıtıyorsunuz <3

    YanıtlaSil
  2. Keşke biraz el becerim olsaydı bu minik kareler inanılmaz hoşuma gidiyor.bloğunuzu takibe aldım bana da beklerim. 😊😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, tabii ki uğrarım sevgiler :)

      Sil
  3. Oooo ne güzel, bol bol örnek, daha ne ister insan. Sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
  4. Motifler daha ne kadar çesitli olabilir diye düşündükce gördüklerime sasiriyorum. Hepside ne kadar sirin olmus Ezgi. Herkesin eline saglk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha dur tatlım ne motifler var ne motifler :) Teşekkürler

      Sil
  5. Yüregimizin üzgün olduğu bu günlerde motifleriniz içimi ısıttı😊Üstelik bir çok yeni arkadaşı tanıma fırsatı bulduk😊teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle hissettirdiğine çok sevindim, çok teşekkürler :)

      Sil
  6. Bu proje gerçekten çok güzel . Hr birinize hayran oldum :) İlgiyle takipteyim . Şu motiflerinizdeki renklerle dünya da renklense keşke . Tüm kötülükler kaybolsa gitse ... Bu kadar güzel şey varken insanlar nasıl kötü olabbiliyor onu da anlayamıyorum ... Sevgiyle kal canım ...

    YanıtlaSil
  7. Hepsi de birbirinden şahane görünüyor bayıldım <3 Blogunuzu yeni keşfettim takipteyim bana da beklerim :)

    YanıtlaSil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.