18 Mayıs 2017 Perşembe

GÜZEL İZMİR'İM / MY HOMETOWN İZMİR




Benim güzel İzmir’im…Sekiz yıldan fazla süredir İzmir’den uzaktayım ama orası doğup, büyüdüğüm yer, evim yani… Benim mahallem Güzelyalı. Evler çok sıkışık, sokaklar çok dar, araba parkedecek yer bulunmaz ama her sokak denize çıkar. Bilirsin ki iki adım ötede denizi göreceksin. 

Adım başı ekmek fırını vardır, hatta yazın pencereler açıkken, arka sokaktaki taş fırının odun kokusu sarar ortalığı. Ayazı çok fenadır ama İzmir’in, dondurur adamı. Kara kış yaşatmaz fakat yazı adamı öldürür. Hele ki sokakta işin varsa, arada bankaya ya da markete girmek istersin serinlemek için. Serinlersin, şişe ayran ya da soğuk su içersin, devam edersin. 






Gevreğine boyozuna bayıldığım memleket. Ahh hele tulum peyniri, İzmir tulum olsun, Bergama tulum olsun farketmez, çıtır çıtır gevrek yanında yedirir kendini.. 

Anneanneye gittikten sonra, Kale’den aşağı sallanıp, Basmane’den çarşıya geçerken, Kemeraltı’nda Kuyum Pide’de leziz pide yedikten sonra, Kızlarağası Hanı’nda çay - kahve molasını hak edersin. Tekrar enerjiyi toplamalı ki, daha kumaşçılar, iplikçiler, boncukçular gezilecek. Bunları yaparken, her seferinde, Kemeraltı sokaklarında kaybolduğunu düşünüp, bir şekilde yine denize ulaşırsın. 






Tüm yorgunluğuna rağmen, Konak Alsancak arası yürürsün, çünkü İzmir’de yürümek güzeldir. Oraya varınca da  Eko Pub’da biralarken yanında da boool bool midye yersin. Yürümekten ayakların zonklarken dinlendiğini hissedersin, buna gün batımı ve gelen geçen insan eşlik eder. 

Bunun gibi ya da bundan daha güzel bir çok şey yaşanır İzmir’de… 









23 yorum

  1. Blog keşif etkinliğinde gördüm blogunuz çok güzel olmuş tebrik ederim.Kendi bloguma da beklerim.

    YanıtlaSil
  2. Benim de yeğenim İzmir'de :)) Ne güzel memleket :))

    YanıtlaSil
  3. İzmir Kemalpaşalı olarak blog dünyasında İzmir'i ve İzmir'lileri görmek bana ayrı bir mutluluk oluyor adeta ,resimler harika özlem gidermiş olduk takibe almak istedim ama
    takip butonunu bulamadım herşey gönlünce olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz :) Takip butonu nasıl oluyor bilmiyorum ama kendi blogger sitenizdeki okuma listesi kısmına beni ekleyebilirsiniz diye düşünüyorum. Umarım olur :)

      Sil
  4. Sen böyle muhteşem bir dille İzmir'i anlatınca sanki sokaklarında geziyormuşum gibi hissettim. Oysa hayatımda hiç adım atmadığım bir şehir kendisi. Mutlaka gitmek ve görmek istiyorum. Bahsetmiş olduğun yerlere uğrayıp o hisleri tatmak isterim. Umarım birgün yolum İzmir'e düşer.

    YanıtlaSil
  5. Hoşgeldin Eda, gitmelisin, çok rahattır İzmir, sürekli tatil havasında :) Yazıyı beğenmene sevindim

    YanıtlaSil
  6. BLogunun tasarımına ve içeriklerine bayııldıım ama takip et buttonunu bulamıyorum ya yorum bilgilendirmesini açtım cevaplarsan sevinirim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gizem, hoşgeldin. İlgine çok teşekkür ederim.. Biraz araştırdım ama çözemedim henüz, ama sanırım kendi blog ayarlarında okuma listen olmalı oradan ekleyebilirsin diye düşünüyorum. Ben de diğer blogları o şekilde takip ediyorum. Ama başka türlü olması gerekiyorsa da ben bilmiyorum, daha yeniyim ancak çözmeye çalışıyorum..
      Görüşmek üzere

      Sil
    2. Gizem bak burdan bakabilirsin, nasıl bir şey olduğuna..
      http://sibelynka.blogspot.com.tr/2017/04/takip-et-butonu-olmayan-bloglar-nasl.html

      Sil
    3. Teşekkür ederiim ikinizede ❤

      Sil
  7. Esgiii :) meraba hosgeldin blogcularin arasina :) bak bu yukardakilerin hepsi cok tatlidir.Sende elinden geldigince takibe alır ve yorum yaparsan senide ziyarete gelirker :* bide boyozu ben cok merak ediyorum.Gitmedigim icin yiyemedim.Kendimmi yapsam artk ne :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaaaaa :) Hoşgeldin !!! Tabii ki vaktim oldukça tüm o güzel blogları keşfedeceğim.. Boyoz, lezzetli ama evde olur mu bilmem :)

      Sil
  8. İzmir'e geziyle gitmiştim ama şehir merkezinden çok tarihi mekanlarını gezmiştik. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle de güzel, bir gün de yürüyerek şehri keşfedersiniz. Keşke, kötü mimarisi olmasaymış, bol bol ağaçları olsaymış..

      Sil
  9. Merhaba. Deep' in tanıtımından geldim. Ben de beklerim. İzmir' i geçtiğimiz yaz ziyaret etmiştim. Çok beğenmiştim ama bana da biraz fazla beton yoğunluklu gibi gelmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, doğru söylüyorsunuz. En kötü yanı öyle olması..

      Sil
  10. En guzel gunlerimin gectigi aydinlik bir sehir💘

    YanıtlaSil
  11. Güzel bir İzmirli'm ziyaretime gelmiş :))
    Ülkemizin her yeri cennet İzmirimiz başka bir cennet sevgiler kucak dolusu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de hoşgeldiniz. Çok mutlu oldum ..
      Sevgiler

      Sil

© Ezgi. Made with love by The Dutch Lady Designs.